Shijiazhuang dag – Vis dag!

Ni Hao Nederland

Na een goede nachtrust en het welkbekende uitgebreide Chinese ontbijt, wat net zo goed als lunch en ook diner kan worden geserveerd, moesten we rond 10 uur eerst wat formaliteiten regelen en afwikkelen.

Tegen 12 uur waren we weer terug in het Hotel en kon iedereen vrij zijn gang gaan voor het middagprogramma. Toeristisch starten we morgen! Ik heb de tijd gebruikt om wat te werken en bij te slapen… ja dat hoort er nu ook ff bij.

In de namiddag ben ik eens de Chinese TV zenders langs gezappt, veel drama, veel nieuws, veel historie, veel lokale zenders en deze zijn van de meeste grote steden uit China als Beijing TV, Shijiazhuang TV, Guangzhou TV en ga zo maar door. Opvallend deze keer is dat er geen enkele Westers zender is. Er was nog wel eens CBS, CNN, China France en dergelijke, maar nu niks van dat alles.

Er waren 4 sportzenders waarvan 1 met tennis, 1 met Amerikaans Basketball, wat voetbal en 1 met VISSEN. Jazeker, VISSEN… Live wel te verstaan.

Er werd beeldverslag gedaan waarbij het voer, de dobber, de visser en zijn concurrentie in de strijd, vol in beeld werden gebracht en regelmatig door vermelding van een tussenstand en ranking de strijd te volgen was.

De euforische beelden werden door een enthousiaste verslaggever van commentaar voorzien waardoor de strijd en spanning voelbaar en om te snijden waren, ik had het niet meer. Ondertussen is het programma regelmatig onderbroken met commercials over…. VISSEN materialen, bijzondere vangsten waarbij lengte en gewicht natuurlijk de boventoon voeren.

Alle vissersvrienden en familie in mijn omgeving, mensen ik schrijf er nu wel een beetje flauw over maar dit had ik nog nooit gezien en dit soort competities haalt de ether bij ons nooit. Ik heb mij er wel mee vermaakt!




Deze rustdag wordt ook bourgondisch afgesloten, op naar morgen!

Groet,

Paul

Reacties

Reacties

Ageeth

Leuk om te lezen Paul wat je allemaal meemaakt. Veel plezier.... Nu je toch geen fiets bij je hebt kun je altijd nog gaan vissen .... Lekker rustgevend.

M&J

Leuk verhaal, zeker voor de visser die op Lauerzersee vist???? Kan je ook video van TV program opnemen?
Blijf genieten,
M & J

Yvonne

Kom je lekker tot rust met dat vissen en zappen toch?!

Paul

ben zeker lekker tot rust gekomen Yvonne. M & J ik zal eens kijken of ik kan filmen zonder in slaap te vallen ;). Ja Ageeth mijn fietsje mis ik hier wel....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!