Bonaire - Curacao - Bonaire....

Het is wat ongebruikleijk dat jullie zo weinig van mij horen als ik op reis ben, maar ik ben hard aan het werk, wellicht voor velen niet te geloven als je in zo'n Bounty omgeving verblijft, maar het is echt zo.

Na het vorige bericht waren de dagen gevuld met gesprekken met notaris, accountant, bank, vergunning instantie, makelaars, een architect, het beheerders echtpaar, wasserijen afijn... ga maar door. Ondanks de waarschuwende berichtgeving van velen verliepen de meeste gesprekken erg soepel, de medewerking lijkt groot en flexibel. We zullen zien wat daarvan beklijft, maar ik heb goede hoop.

Planning is dat onze gasten vanaf 1 januari 2016 hier kunnen verblijven en vakantie vieren.

Ik ga proberen om toch een soort Cariben Regio manager te worden...... en ga er dan van uit dat deelname aan het sociale, maatschappelijke en reguliere leven dan ook wat meer mogelijkheden biedt!

Buienradar kennen ze hier niet, file meldingen kennen ze niet, ik heb nog geen stoplicht gezien..... (op St Maarten is er 1 heb ik mij laten vertellen), alcohol controles kennen ze niet (zou mi wel goed zijn deze in te voeren), de temperatuur zou je moeten dwingen het tempo aan te passen...., een m3 water kost hier ca $ 8,50 (in Nederland ca. $ 1,50....) een zwembad is best wel een aardige dure hobby..., een goede en aardige kennis vertelde mij gisteravond dat (enkele?) meereizende partners van uitgezonden nederlandse werknemers een toeslag ontvangen om hierNIETte werken.... dit om de lokale bevolking niet in de weg te zitten.... ook in nederland zie ik wel eens mensen die mi zo'n toeslag hebben... oh ja, zij vertelde mij dat per saldo de temperaturen via internet op max 28 C worden gehouden.... nameleijk boven de 30 schrikt het af en zou het toerisme hier geen kans maken! Interesant en leuke weetjes.

Beste Kristel, dank voor je input en bijdrage aan deze blog en dank voor de gezellige en gastvrije avond gisteren bij jou thuis met je kids en ouders, we zijn wel wat jaloers op je....

Hierbij wat beelden van het Courtyrd Villa

Afgelopen weekend zat ik op Curacao voor eveneens een prachtig en exclusief resort, omgeven door Zee en een baai! Hier zal ik een dezer dagen nog over schrijven.... ik begrijp best dat het jullie allemaal wat te veel wodt dit soort info gezien de weersomstandigheden in nederland.... sorry hoor.

Groet,

Paul

Reacties

Reacties

yvonne

wat doen we hier nog in dat kikkerlandje....Prachtige huizen Paul!

Paul

Hoi Yvonne, leuk dat je het zo volgt. Ja zijn inderdaad heel mooi, afgelopen dagen met Amerikaanse makelaar gesproken.... vindt ze een koopje.... ben benieuwd naar zijn resultaten!

John

Leuk Paul,je merkt gauw dat Caribieän zo anders is,dan Europa.Het water duurder en warmte is gratis.
dankjewel voor de info en prachtige fotos groeten uit Rotterdam . van John/ Thea.

Marlis en Johan

Geniet er nog Paul!
Is er wel groenten en pasta? Er zal alles wel ingevoerd worden,...naast het dure water,...
In Europa komt de zomer ook nog aan,....
Hopelijk,....

Groeten uit Zwiterland

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!