Bonaire - werken en relax momenten...bijzondere afspraak Curacao

Het is vroeg, heel vroeg voor Bonaire tijd, maar laat voor NL tijd! Verschil is 6 uur, vroeg uit de veren, kan toch niet meer slapen en dan maar schrijven. De Whatsapp berichten blijven komen, geluid uit maar tril aan... werkt als een soort wekker! Lolbroeken in nederland, bedankt!

Maar..., ik zit hier en jullie daar.

De reis was lang, het leek wel een van de China reizen. Bijna 10 uur vliegen naar Curacao, daar ff de benen strekken op de luchthaven en 1,5 uur later weer door naar Bonaire. Dat is trowuens wel 12 minuten vliegen... . Uiteindelijk kwam ik tegen 22.00 uur lokale tijd (NL tijd 04.00 uur) aan in het Courtyard Village resort. Hiervoor gaan we dus nog appartementen en Villa's verkopen maar ook verhuren, beheren en exploiteren. Fotos van het complex zal ik een dezer dagen ook plaatsen. Het web adres voor nu ishttp://www.courtyardbonaire.com/.

Woensdag, gisteren dus, de eerste volle dag op het eiland en heb ik wat meer indruk gekregen. De wegen zijn, om daar eens mee te beginnen, niet geweldig. Veel asfalt is beschadigd, en er er zijn nog veel, heel veel, onverharde wegen.... en dan zijn de kiezelwegen nog niet meegerekend.

Na diverse besprekingen, welke opvallend voortvarend verliepen, en wat toeritische orientaties ben ik naar Karels Bar (of Café..?) gegaan. Direct aan zee met terras zee inwaarts, op plek!

Op het terras keek ik nog wat stukken in, woesss... daar ging het eerste vel met belangrijke aantekenignen de ze in..... gauw een bezem geleend van de Bardame, en het nog op kunnen vissen! Met de temperaturen was het 5 minuten later al weer droog.

Woessss.... daar gaan 2 business cards van vandaag gesproken relaties.... tja die zijn niet meer te achterhalen (de kaartjes), morgen maar ff 2 nieuwe bij ze halen!

Handig is om een stick te kpen met data voor internet! Werkt goed op het hele eiland en is 4G..

Mijn Bounty momentje op Bonaire....

Hij kan in ieder geval drijven en zwemmen....

Niet het hoofdgerecht of een aqarium... maar gewoon een frisse en heldere zee!

Relax bij Karel's Bar!

Zaterdag ga ik naar Curacao (en blijf daar een nachtje) voor een zakelijke afspraak met een Valeska... de naam ook van mijn vorig jjaar overleden moeder, die overigens morgen (1 dag voor Curacao bezoek) jarig zou zijn..... hoe is het mogelijk! Deze Valeska heeft de leiding over een luxe bijna gereed resort. Hier wat site facebook gegevens voor de liefhebbers: https://www.facebook.com/PalapaCuracao/photos_stream

Weetjes:

- Kinderbijslag (Let wel Bonaire is een Nederlandse gemeente) $ 25 per kind per maand

- WW uitkeringen kennen ze niet

- Best helaas wat armoede

- De lokale ALbert Heijn is vrij duur

- 1 pesoon heeft de exclusief rechten van vervoer/transport van scheepsladingen naar Bonaire.... als gevolg dat: transport van 6 tot 8 weken per boot van China naar Curacao (daar moet eerst alles heen voor distributie naar Bonaire) net zo duur is als het transport van Curacao naar Bonaire (50 km) en ook ca 6 weken duurt....

Tot zover, het is warm en ik ga ontbijten!