Reisdag en Lilly jarig!

Ni Hao overzeese familie en vrienden,

Zie hier het eerste en nog niet schokkende of opwindende verslag van onze eerste dag.

Het is dinsdag 12 op woensdag 13 augustus 3 uur in de nacht, het tijdverschil houdt mij fit en wakker op het moment, dan maar wat schrijven. Maandag 11 augustus vertrokken we, eerst van Amsterdam naar Parijs en om 00.00 uur precies stegen we op vanaf Charles de Gaulle naar Guangzhou.

Lilly is op de 12e jarig, dus feest aan boord! Nee, helaas daar doen ze niets mee en hebben ze geen aandacht voor, wij wel natuurlijk.

Los van wat turbulentie was het een goede vlucht, we hebben allemaal wat uurtjes kunnen slapen, en na 12 uur vliegen zijn we om 17.00 uuur dinsdag 12 augustus geland op Guangzhou airport. Op het vliegveld ging het allemaal niet zo vlotjes. De bagage van Lil duurde eindeloos, er zijn te weinig liften voor teveel personen, het verkeer zat muurvast.... Afijn 3 uur na de landing kwamen we aan in het Hotel: Victory Guangdong in Guangzhou.

Ondanks dat ik hier diverse malen geweest ben heb ik kamers geboekt in de West building, dat kennen we dus niet, dat had de East building moeten zijn. Gebouw bestaat uit 2, ca 200 meter van elkaar gelegen, delen. Maar ach de kamers zijn wat beter en luxer, gebouw is verder saai.

Na de incheck en wat opfrissen zijn we gaan eten, Chinees natuurlijk. Jasmijn en Lilly vermaakten zich met onze bestelwijze welke met handen voeten en hulp van de in de loop van de China reizen gedocumenteerde vertaallijsten, tot het juiste resultaat leidde.... We kregen wat we besteld hadden inclusief de cola en de Tjin Tao (chinees bier). Een meisje sprak zeer gebrekkig engels, de rest vloeiend chinees (en dat spreken wij weer niet), deze vorm van contact levert altijd leuke en hilarische momenten op. Zeker onder de medewerkers die niet weten wat ze er mee aan moeten en onrustig giechelend rondlopen.

Vervolgens wordt het gevecht met de stokjes aangegaan....Lil geeft redelijk snel,op en wisselt de chop sticks in voor mes en vork! Afijn, degene die me eerder volgde weten het, het voordeel van chop sticks is dat de calorieen die je naar binnen werkt niet opwegen tegen de calorieën van de inspanning die het kost om het eten naar binnen te werken. Het vraagt redelijk wat motorische vaardigheden en als je deze niet of onvoldoende beheerst is het een absolute aanrader deze toe te passen in het gevecht met je eigen overtollge kilo's.

Het was heerlijk en gezond.

Terug naar het hotel, bij een 7 eleven supermarktje wat water ingeslagen en een avondwandeling gemaakt richting de Starbucks. Lil is jarig, dus we hebben nog wat te vieren. Lil bestelde coffee Americano, dan ik ook maar. We wisten niet wat het was, hadden we achteraf spijt van. Een halve liter zwarte koffie...., die van Lil in Starbucks Guangzhou mok (voor de collectie). Tja op deze coffee variant zaten we niet helemaal te wachten, het was laat en we willen straks niet stuiteren om in slaap te komen. Na 3 slokken zijn we er creatief, en uit het zicht van, mee om gegaan. Zo'n koffie spoor is toch niet te volgen?

Morgen, woensdag de 13e, gaan we om 07.30 uur ontbijten (Ja het is vakantie en ja we genieten er ook van, geen gejaag.....). Om 08.30 uur worden we door Michael, onze Chinese vriend en steun en toeverlaat de komende week, opgehaald en gaan we naar de Civil Affairs. Dat is het overheidsorgaan welke in China de procedurele en administratieve organisatie rondom de adopties regelt (ook 12 en 14 jaar geleden toen we Lil en Jas hebben gehaald). Volgens Michael is dit interessant, ook in verband met mogelijke documenten. We zullen zien en doen er verslag van.

Ondertussen vliegen de aanbiedingen van luxe Hotels ons om de oren, ik twijfel nog of we de lopende reserveringen zullen cancelen en andere, luxe upgrade voor weinig..., zullen boeken. Ff een nachtje over slapen. Dank voor de aandacht en het lezen, wordt vervolgd.

Groet,

Paul

Michiel Schimmel

Allereerst, Lilly Gefeliciteerd !!!! en verder de hele familie veel plezier en een hele fijne vakantie.

Groetjes ,Michiel

Familie Liem

Hieperdepiep hoera, Lilly gefeliciteerd met jouw verjaardag!

Heel veel plezier en geniet van jullie vakantie!

Groetjes, familie Liem

Valeska Hendriks

Lieve LIl een hele fijne verjaardag en geniet van de vakantie. Een dikke knuffel en ook aan de rest!!
Lieve groetjes Mirjam en Vales.

Anouk Pleijler

Happy birthday lil! En wat gaaf om dit allemaal te lezen! Geniet ervan en veel plezier! Liefs

Bert & Liesbeth

Lilly van harte en jullie allen heerlijk genieten daar!

Groeten

Boudewijn de Jong

Gefeliciteerd met Lilly!!

Marlis en Johan

Lieve familie,

Leuk om weer al die interessante en grappige verhalen te lezen????

Lilly van harte gefeliceteerd met je verjaardag en hou je vader druk bezig!
Wij wensen jullie heel veel plezier en onvergetelijke belefenissen.

Veel liefs,
M&J

Ronald

Altijd leuk je verhalen te lezen.
Nooit saai!
Gefeliciteerd met je dochter!

Groet,
Ro