Zondag 11 en maandag 12 maart 2012 - medische missers - 3 sterren - politiek

De dagen gaan voorbij, nog een nachtje en ik ga weer huiswaarts. De tijd in Beijing is gebruikt om wat bij te komen van de eerste week.

Zondagavond tijdens het diner vertelde Chris, onze chinese begeleider, dat zijn vrouw in het ziekenhuis werkt, haar werk is 'she makes people sleep' (Ma, dat is iemand onder narcose brengen).

Een tijdje geleden was er een operatie waar bij een patient een zieke nier verwijderd moest worden. Per abuis, tenminste dat neem ik maar aan....,verwijderde de chirurg de gezonde nier. Toen ze deze eruit hadden gehaald, zagen ze dat het de gezonde - en niet de zieke nierwas...... de gezonde nier is teruggeplaatst....... toch maar de zieke nier eruit gehaald enklaar is Chang! De betreffende patient is niet op de hoogte gebracht, en het schijnt goed met hem te gaan.

Chris had zelf wat last van een kies. Hij is verdoofd, en de kies isgetrokken. Ai ai,de verkeerde te pakken en nog een gave en gezonde ook. De pijnlijke kies is er toen ook nog uit getrokken. De reactie van de tandarts was: 'dat is een mooie gezonde kies, en ach je hebt deze toch niet nodig en ik kan hem goed voor mijn lessen gebruiken..... '. Geen sorry en geen vergoeding.

Overigens zijn mijn ervarinen met medici, ziekenhuizen etc. zeer goed. Doeltreffend en doelmatig met medicijnen welke snel en goed werken.

Vandaag vertelde Chris dat de mensen in China zich grote zorgen maken over een deze week ingevoerde wet. Namelijk, deze geeft de politie de vrijheid om mensen zonder reden op te pakken en tevens hoeven ze niemand te informeren dat de persoon is opgepakt. Dit betekent dat mensen als 'vermist' zullen worden opgegeven. Slechte ontiwkkeling dus, zoals meestal wordt dit als politieke stap gezien waardoor oa oppositie en 'storende elementen' op 'legale' wijze uitgeschakeldworden.

Gisteren een kijkje genomen in het 3 sterren, Michelin, restaurant aan de overkant. Er zijn er 2 in China, een in Hongkong en eenin Beijing. Wilde ik wel eens meemaken. Klein hapje gegeten. Best betaalbaar, maar er stonden ook gerechten op de kaart van 10.000 yuan..... Dat is ca € 850 per gerecht..... Gek is het wel, ze hebben geen open wijn per glas en koffie hadden ze ook niet...., beetje vreemd, daar kom je in Europa met Michelin niet weg.

Reacties

Reacties

Jan Willem

Ik hoop dat het gesmaakt heeft en dat je retourticket al betaald is...
;-)

Anje

Jeetje, krijg trek van al het lekkers op de borden. Dit ziet er beter uit dan wat wij voorgeschoteld kregen tijdens onze reis door zuid-west China. Geen wonder dat je zo graag naar China gaat !!!!!!
De ( vooral vrouwelijke ) chinezen zijn gek op mannen met een dikke buik, dat weet je toch wel he ?
Leuk verhaal, zal het voor Henk uitprinten.

Jesse

Die nieuwe wet slaat toch wel alles. Volgens mij deden de Duitsers dat in WOII ook. Hoe heetten ze ook alweer, oh ja, de Gestapo! Vraag me overigens wel af hoeveel dat "kleine hapje" dan wel niet kostte. Enne, was het hopelijk ook lekkerder dan elders?

Ma ,

Lieve Paul,gelukkig ben ik weer wat opgeknapt en kan je voor morgen een fijne en goede reis wensen ,Je hebt weer heel wat beleefd en er zullen nog mooie verhalen komen.Ik hoor wel wanneer je geland bent.Veel liefs van ma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!