(Wereld)nieuws, donderdag 8 maart 2012

Na de mooie en goede dag van gisteren vandaag vol spanning de berichtgeving in de lokale Telegraaf afgewacht. Wat blijkt.... we staan niet in één maar in twee kranten!

Verhaal erachter is:

We gingen naar een park met allerlei speelattributen voor kids (welke alleen in de zomer in gebruik zijn) een prachtig park met watervallen (alleen in de zomer...) en bloemen (alleen in de zomer..) en prachtige gazons (alleen in de zomer....) bordjes op de gazons met 'niet op de gazons te lopen'.... welke gazons? Onze gids zag de humor van de vraag wel in.

Afijn in het park staat op een plek divers paleis en verboden stad (wel kleinschaliger) achtige gebouwen bij elkaar. In een zaal van 25 bij 5 meter zijn zo'n40 kunsteaanrs onder leiding van de Oppperkunstenaar (serieus, een hier heeeeelberoemd en gewaardeerd man en directeur/president van de kunst university...) bezig met typisch chinese tekeningen (kwast, verf etc.) en karakters te tekenen.

Wij lopen binnen en kijken rond, worden aangesproken en met alle egards onthaalt. Van alle kanten maken de kunstenaars en bezoekers fotos van ons.... Op een gegeven moment komt de opperkunstemaker en die bied ons aan om van een van ons zijn naam in karakters met wat aanvullende geukswensen op een vel rijstpapierte schrijven (vel van ruim 175 cm bij 80 cm).

Als dit klaar is moeten wij mee naar buitene ommet de Opperkunstemaker in ons midden en het 'spandoek', fotos te maken. Naast de diverse Chinese aanwezigen die plaatjes schieten was ook een persfotograaf die een reportage maakte van het het hele gebeuren. En zo volgen er nog een stuk of 12 tot 15, die met hun werk naar buiten komen, wij in het midden, kunstemaker ertussen, zijn werkje ervoor... en hup weer een foto.

Alle kunstwerken en teksten werden ons aangeboden.... we mochten er niets voor betalen! De fotograaf belde met de krant en kreeg bevestigd dat het artikel voorzien van het fotomateriaal... met ons er op... morgen, donderdag,in de Xinxia Daily staat...(provinciale krant...).

En ja hoor, vanmorgen blijkt dat we niet in één maar in twee kranten staan. Hierbij het bewijs.

Wil je naar de betreffende paginas van site van de krant klik (tip: als je google vertaal inschakelt, kun je het verhaal een beetje volgen ook...):

Daarnaast is er ook nog een pdf van een van de twee kranten....

Jan Willem

....volgens mij word je in de gaten gehouden Paul! ;-)
Krijg het idee dat overal waar jij verschijnt wel iets bijzonders gebeurd (of is het nu andersom)

groetjes uit een weer zonnig westland

Jan

Klopt, overal waar Paul verschijnt gebeurt wel wat, denk maar aan de kapotte stoelen in Guiyang.

Jan

Mooie verhaal trouwens .
Vanuit een zonnig Katwijk.

Ma

Dag Paul,Jammer dat we de krant niet kunnen lezen,maar de vertaling hoor ik wel van jou!!!!Je maakt toch leuke dingen mee,de foto's zijn leuk.Veel liefs van ma.

Jacky

Heeft wel wat lijkt me jezelf terug te zien in een paar Chinese dagbladen! Hardcopy bewaren zou ik zeggen

Lotteke

Geweldig wat een verhaal!
Maar nu ben je waar je wezen moet: zo vaak in China geweest en eindelijk beroemd!

Marlis en Johan

Ha ha geweldig!! Eigen fanclub? Lijkt Botterrace wel, foto en volgende,

liefs,

Anje

Dag Paul,

Heb het verhaal uitgeprint voor je schoonvader.
Hij is supertrots op zijn wereld beroemde schoonzoon !

Jesse Rijks

Leuk verhaal! En, Paul, stop je nu met het reizen, etc. nu je dan toch eindelijk je welverdiende roem in China behaalde? ;-)

Marijke Prins

Leuk dat je gister nog even aan Miele dacht. Misschien kunnen wij de bijzondere foto vanavond nog gebruiken tijdens 'Koken&Kunst voor Kinderen met Minder'. Dit voor de Johan Neeskens Foudation belangrijke fondsenwervend evenement wordt volledig gefaciliteerd door sponsor Miele. Topchef Onno Kokmeijer geeft een Masterclass en uiteraard een veiling ( volgende keer met china kunst). Gastheer is Henk Westbroek en uiteraard een skype met Johan Neeskens! Jammer Paul dat je dit voor een ander goede doel moet missen!!

john en thea

de krant meenemen hoor want je bent nu een beroemdheid. Reaktie van jasmijn en lilly komt nog wel he. Die zullen wel trots zijn op hun beroemde pa. Misschien dat Yara de krant helemaal kan vertalen.Dat zou leuk zijn. Groetjes en voor volgende week een goede thuisvlucht.

vales, je zus...

Hoi paul,
nou heb ik twee broers die bekend zijn, helemaal trots op je. Geniet van je reis, je doet er veel voor, maar je mag ook genieten.
Leuk om al die belevenissen te lezen. En het zit in de familie, niets gaat er zonder slag of stoot...er gebeurd toch altijd wat! Maar gelukkig vaak leuke belevenissen.
Lieve groetjes van je zus en schoonzus!!!