Reis Amsterdam - Peking - Nanking en eerste verblijf Nanking

Ni hao lezers,

Afgelopen vrijdag vertrok ik om 10.30 met de trein uit Ede naar Schiphol! dat ging lekker vlot en goed. We verwachtte veel drukte dus had ik een uurtje eerder met het gezelschap afgesproken.

Was achteraf niet nodig want de incheck en controles gingen prima en snel, scheelt dat we een lijnvlucht hadden zeker... afijn uiteindelijk bleek dat we 1,5 uur vertraging hadden. De reden was een technisch mankement aan de vleugel en er is een ander vliegtuig gecharted. Dat betekende ook gelijk in de weer omdat het risico we de aansluiting in Peking zouden missen. De contacten in Nederland en China hebben dat goed opgepakt! Na een vlucht van 9 uur kwamen we na de douane formaliteiten en de koffers (duurt daar wat langer) inderdaad te laat voor onze aansluiting. Gelukkig stond er iemand te wachten die de Xian reizigers (groep splistste zich) hielp met hun incheck, zij konden wel met hun vlucht mee.

Voor mij en mij medereizigers moesten we nieuwe tickets kopen en ook naar een andere terminal. Uiteindelijk zaten we in ons vliegtuig...... En hebben nog 3 uur gezeten totdat we vertrokken voor een reis van minder dan 2 uur. In culinaire kringen noemen ze dat "zacht garen".

In Nanking bij de aankomst stond een chauffeur die ons naar het Hotel bracht. Het was laat, donker, heet en rustig op de weg! Uiteindelijk waren we om 20.30 uur lokale tijd in het Hotel. De reis van 28 uur zat erop..... Zo zie je nog eens wat van de wereld! In het Hotel stond Chris, onze vaste contact en ondertussen beetje vriend, ons op te wachten en zijn we nog gaan eten. Ff op krachten komen, heerlijk.

Zondag was een rustige dag. De medereizigers namen een rustdagje voor de belangrijke en ook wel spannende maandag. Ik ben met Chris de stad ingegaan met de metro en hebben het nationaal museum bezocht. Naast de tentoonstelling van 2400 voor Christus tot heden, trok ik als een soort museumstuk ook veel bekijks.... 1960 na Christus. Ondanks dat ik dat ondertussen wel gewend ben in China, heb ik overwogen mij te laten exposeren tussen de mammoeten, dino's en andere opgravingen.

Na de museumtocht hebben we nog Chinees geluncht! ahhhh, dat zijn altijd leuke en lekkere momenten. De middag heb ik een uurtje bijgeslapen en ben de fitness in gegaan op de loopband en wat buikspier ;)..

Het diner hebben we met de andere reisgenoten gebruikt in een Kung Fu restaurant. Veel bamboe hekken, smalle zitbankjes, te kleine tafel of te veel schotels.... Weer totaal anders gegeten dan ik gewend was. We hadden trouwens een erg lekker aardappel gerecht erbij. Het was eten wat de pot schaft, dus geen menukaart. Wel konden en hebben we aangegeven geen trek te hebben in woef, miauw op piep....

Ik was mooi op tijd terug in het Hotel en kon de Formule 1 race met Max in Duitsland nog zien, genoten dus! Tijdens de race had ik druk whatsapp verkeer met Jasmijn over de voortgang en de kansen van Max, altijd leuk!

Vandaag, maandag 1 augustus. Vanmorgen heb ik de omgeving van het Hotel in Nanking verkend. in een grote luxe mall heb ik een koffie gelegenheid gezocht, bij een soort Starbucks aangekomen bestelde ik cappuccino. Ja helaas, de koffie op de uitgebreide koffiekaart kunnen we niet maken.... Neemt u alstublieft een vruchtensapje....nee, cappuccino graag.... Solly, lukt echt niet.... Dan maar niet, bye bye!

1 Verdieping lager had ik ook een koffieshop ontdekt. Daar bestelde ik wederom een cappuccino, no problem.... Wilt u koud of warm en hier opdrinken of take away...... Hier opdrinken graag....one moment please.... Na 6 minuten kreeg ik mijn Take away... Cappuccino met een in een zakje verpakt koekje.... for free (het koekje dan). Op de tafel stond een menukaart in een standaard waar allemaal oplaad snoeren voor telefoons uit kwamen. Ik sloot mijn iphone aan, maal... Het welkte niet, geen stloom...

In de mall was ook een restaurant met de naam "Poets". Grappige naam, ik zal een dezer dagen of ze hem ook gebakken hebben.

In 2011 en 2012 was ook in Nanking. Er is toch wel veel veranderd en met name bijgebouwd.

Graag wil ik foto's plaatsen, maar alles gaat van de ipad en nog nie zo makkelijk.... Komt latel wel.

Voor nu was het dat. Wordt vervolgd.

Groet vanuit Nanking, China.

Paul

Reacties

Reacties

Foka

Leuk Paul om weer te lezen! Een goede tijd ! Wij zitten op t moment in Gangzhou! Zijn vanmorgen naar kindertehuis in Sanshui geweest! Morgen vertrekken we naar Guilin.

Paul

Wat leuk! Een echte rootsreis dus. Gaan jullie ook nog naar Beijing?

Johan

Hey Paul,

Beijing hebben we al gehad. We hebben Guilin, Yangtsao en Chengdu nog op het programma staan. Waren vandaag in Sanshui, maar is totaal veranderd.

Groet, Johan

Nanda

Het is leuk zo mee te reizen, je schrijft zoals je praat : ) maar waarom ben je zo 'n bezienswaardigheid daar ? Willen ze met je op de foto of alleen maar aanraken : )

Paul

Ja Nanda, dat vraag ik mij ook steeds af....;)

Valeska

Leuk verhaal weer Paul.. Geniet ervan. heb je het weer droog of stort het nog steeds?
Tot gauw.

Nicole Rutten

Hé Paul, wat een geweldig verhaal weer! En dat oplaadblok zonder stloom....hilarisch hahaha. Geniet van dit mooie land. Het zal toch wel de laatste keer zijn dit jaar? Hihihi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!