Peking - laatste dag en verslag

Ni Hao beste mensen waar dan ook,

Op de laatste verblijf dag, vrijdag 22 januari 2016, toch wat informatie uit Peking.

Vanmorgen nog een keer met de Metro geweest. Wie van jullie ziet iemand die niet met zijn Mobile bezig is....

Op TV en in de Media geven ze het aan.... blijf binnen, waarom..: Vandaag is het de koudste dag in 30 jaar in Peking met een temperatuur tot -18. Ik ben buiten geweest, het klopt... Het zal voornamelijk de gevoelstemperatuur zijn, die snijd door je heen. Hebben we dat ook weer eens mee gemaakt.

Gisteren naar het Zomerpaleis geweest, bijzonder was dat het enorme meer bevroren is. Nu is het altijd bevroren in de winter…. Alleen dit jaar voor het eerst wordt het “geëxploiteerd” met vermaak, schaats, glij en slee mogelijkheden. Entree 20 yuan.

Hier zouden we een mooi NK, EK en WK Marathon schaatsen kunnen houden…. Mooie plek en 100% aandacht en communicatie. Is toch weer eens wat anders dan in Oostenrijk of Finland.

Afgelopen week heeft iemand in China $ 40.000.000 (40 miljoen dollar…) gewonnen. Hij wilde niet in beeld dus was ie verkleed in een apepak, in het kader van het jaar van de aap.

Hoe vang je een drone…. Met een drone!

En verder....

Het seizoen is nog niet geopend, en het vaart wat lastig nu...

De Keizerlijke boot parkeerplaats

Stukje Zomerpaleis.... of Winterpaleis

Geen Koffieshop gezien, maar wel een Thee..